donderdag, 6 oktober, 2022

Wat doet KLM aan het coronavirus?

KLM stuurde gisteren aan alle nieuwsbriefabonnees informatie over hoe KLM strikt omgaat met de hygiëne aan boord en de betrokken afdelingen. KLM zegt alle nodige voorzorgsmaatregelen te hebben genomen om je gezondheid en die van je dierbaren te beschermen. 

De President-directeur begint:

Graag wil ik u persoonlijk uitleggen welke stappen wij nemen om aan boord en daarbuiten aan de hoogste normen voor veiligheid en hygiëne te voldoen.

Maatregelen voor vertrek

We reinigen en desinfecteren onze vliegtuigen altijd volgens de hoogste normen. Hieronder vallen uw persoonlijke ruimte zoals tafeltjes, armleuningen en hoofdsteunen, gespen van de veiligheidsgordel enz., en gemeenschappelijke ruimtes, zoals de keukens, tapijten en toiletten.

Vragen over het corona-voucher? Check onze veelgestelde vragen over het corona-voucher.
Meer informatie over vakantie en reizen in de zomervakantie 2020.

Eenmaal in de lucht

De kans op infectie met COVID-19 (het coronavirus) aan boord is minimaal. Toch doet ons cabinepersoneel er alles aan om de cabine schoon te houden. De lucht wordt continu ververst met buitenlucht en onze HEPA-filters van ziekenhuiskwaliteit vangen 99,99% van de ziekteverwekkers, waaronder COVID-19. Mocht een passagier symptomen van het coronavirus vertonen, dan treedt een strikt protocol voor infectieziekten in werking. Speciale coronakits, beschikbaar op elke vlucht, helpen de verspreiding van het virus te voorkomen. De bemanning zorgt voor de passagier met klachten en helpt degenen die in de buurt zaten.

Strikte hygiëneregels

Onze sterke focus op hygiëne geldt voor onze hele organisatie, inclusief onze cateringdiensten. Ingrediënten zijn vers en lokaal geproduceerd en onze cateringmensen zijn getraind om te voldoen aan de strengste richtlijnen voor hygiëne en veiligheid.

Ik kan u verzekeren dat we dagelijks nauw samenwerken met de experts van de Wereldgezondheidsorganisatie en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en baseren onze beslissingen consequent alleen op feiten.

Lees ook: veelgestelde vragen over wijzigen vakantie en reizen vanwege het coronavirus en tips voor je vakantie in 2020.

Kosteloos vluchten wijzigen

Ik begrijp ook dat u bezorgd bent over de situatie op uw bestemming. Daarom kunt u nu tijdelijk zonder wijzigingskosten uw ticket wijzigen. En natuurlijk zullen we u altijd onmiddellijk op de hoogte brengen van nieuwe reisbeperkingen voor uw overstap- en eindbestemming. Als u de KLM-app gebruikt, houden we u 24/7 op de hoogte met pushberichten. Voor meer info kunt u altijd onze latest flight information pagina bezoeken.

In 100 jaar KLM-geschiedenis hebben we voor veel uitdagingen gestaan. Door u, onze klant, centraal te stellen in onze activiteiten, zijn we daar altijd sterker uitgekomen. Met die inzet in gedachten, ben ik ervan overtuigd dat we ook deze uitdagingen zullen overwinnen. U kunt erop rekenen dat wij, 33.000 KLM-medewerkers, er alles aan doen om u een prettige reis te bezorgen.

Hartelijk dank voor uw keuze voor KLM. Ik wens u een goede reis!

Leer hier meer over het wijzigen van je vliegticket vanwege het coronavirus en check de laatste updates van KLM.

Fotocredit header: Reismedia

Redactie TripTalk
Onder Redactie TripTalk vind je algemene berichten en berichten met nieuwswaarde die wij leuk vinden om te vermelden of jullie daarover te informeren.
reacties

Laat je reactie achter!

Plaats je reactie!
Vul hier je naam in

Wil je op de hoogte blijven van onze blogs en tips?

Blijf jezelf inspireren voor nieuwe reizen en meld je aan voor onze mailings. We sturen je maximaal 1 mailing per 3 weken.